Gå videre til hovedindholdet

Jul på vej...

Ja jeg er jo for gammel til at julepynte siger pigerne..De synes her pyntes for lidt... Må jo så i mit stille sind tænke at jeg altid har været for gammel så..
Efter jul synes jeg altid det er irriterende at skulle pille pynt ned og lægge væk i kasser osv... Men her har nu sneget sig lidt ind alligevel selv om jeg ikke har fået fixet adventskrans eller stage. .
Og i går i kold sol fik jeg fjernet tomatplanterne fra drivhus og højbed... På tide?
De sidste grønne tomater blev ikke syltede men frostskadede..  måske vinteren alligevel kom bag på mig? Jeg fik vinterdæk på i tirsdags... Det var bestilt to uger før, så det handlede ikke om sidste weekends snefald... Jeg turde dog ikke proklamere på Facebook at jeg kørte på sommerdæk i mandags... Det kunne jo medføre lynchning... Nå vejen til Viborg var tør og fin... Så pyt.. 
Nå tilbage til julen.   Altså den der først kommer når vi har sovet 26 dage...
Her er Iige den gamle kalender fra min barndom... I filt... Og hjertet hopper en dag af gangen...  Den er da fin... Snemanden har jeg lige fået af min mor som måler på porcelæn... Og træet har Josefine lavet på vores opslagstavle... God 1.søndag i advent til jer og blæsten Gorm derude!

Kommentarer

  1. Ja nostalgi med den julekalender. Jeg pyntede en lille smule i går med lidt enkle hvide ting og noget natur og tænkte at for min skyld kunne vi fint stoppe der, men ved godt at sådan kommer det ikke til at gå :-)
    Ha en god dag Ellen!

    SvarSlet
    Svar
    1. ih- tak i lige måde :-) ja en fin hvid pyntet jul kunne da være rigtig rar :-)

      Slet
  2. Hvor hyggeligt med tavle-juletræ, kalender og en fin snemand. Jeg er også for gammel til at julepynte (og har altid været det). Kan mærke at det er banditterne ikke ...

    SvarSlet
    Svar
    1. nej det tror jeg på Liv- jeg bliver også yngre dag for dag kan jeg mærke :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)