Gå videre til hovedindholdet

blandet nyt og om lidt...



her har da godt nok være tavst på denne kanal: Vinterferien gik med tur til Berlin und alles... poster ´lige et par foto derfra en dag.. når stemningen er til det... Så kom vi hjem lørdag aften til terrorangreb i KBH og der kunne jeg jo også havde postet lidt - måske bare et lys til ære for de døde og især deres efterladte.

Så gik starten på job- hvor jeg var i hovedstaden igår- så et par betjente i lufthavnen, men på Nørreport og hovedbanen virkede alt som det plejer...

I dag gav jeg brød til mine to kontorkollegaer for pigernes skole skal have ny inspektør- skolejusteringerne i randers gør at 22 skoler bliver til 19 og bøtten rystes grundigt.

Svigermor er på sygehuset- hjertet virker kun på 25 % og hun står vist foran en kikkeroperation- det er nok ikke ufarligt når man ikke vejer mere end 35 kg max.. (apropos forsidemodeller!!)  Heldigvis nåede hun i sidste uge at fejre en hyggelig fødselsdag i rolige rammer- og de tager sig godt af hende på sygehuset.

Jeg har genoptaget et strikkeprojekt som har ligget stille siden i sommers.. en grå cardigan- nu mangler kun et ærme.. men har umanerlig lyst til at gå igang med noget andet!!

Om lidt er her fredagshygge på job- nogle giver et glas vin- og vi er et par kollegaer og ekskollegaer som skal sludre over noget sushi - og bagefter skal mit hoved MR-scannes :-) - ja det står der i indkaldelse... som er gået via ørelægen som har konstateret at jeg har høretab på venstre øre og derfor godt lige vil se et foto af det- altså sikkert af knoglerne i øret eller noget...  og jeg kiggede da lige lidt da jeg så at MRscanneren kører kl. 19.05 en fredag aften- men hvad nu er jeg jo alligevel i Viborg til fredagssnik-snak- så en tur i magnettromlen er vel en passende afslutning...

Imorgen går det løs med børnesvømning og legeaftaler og sikkert et hospitalsbesøg -
og i næste uge starter pernille til  læsehjælp her- jeg håber det bliver godt! Hendes dansklærer er nu heldigvis tilbage efter on off fravær siden efterårsferien- men jeg magter ikke at være så pædagogisk som det er nødvendigt for at hun lærer at læse derhjemme...

God weekend!

 

Kommentarer

  1. Uh krydser fingre for svigermor.
    Håber "tromlen" behandlede dig varsomt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ketty- den var ganske uskadelig- da jeg endelig fandt frem til den i aftenmørket- mærkeligt at ligge der en fredag aften- men godt den kører så mange timer!

      Slet
  2. Puha. Er helt forpustet! Sikke en masse.
    1) øv for din svigermor. krydser fletningerne og håber det bedste.
    2) glæder mig til at se billeder fra Berlin
    3) lyset for terrorofrene havde du i tankerne
    4) godt at Pernille får hjælp til læsningen
    5) lyder dejligt med kollegahygge
    6) spændende med skolesammenlægninger, men hvorfor skal du have brød med på arb i den anledning?
    7) håber MR var god ved dig. det larmer! og at scanningen viser noget godt og at høretabet kan afhjælpes
    8) tror i øvrigt at betjentene på Nørrebro blot er gået i flyverskjul, så de var der, du så dem bare ikke ;-)
    9) hvis du kører på med cardiganen, kommer der snart plads til at kaste dig ud i noget andet (som om du ikke vidste det)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1) ja det gør vi også! 2) Forventningens glæde er den største ;-) 3) ja- og har det stadig! 4)Vi håber det kan hjælpe så hun kommer til at tro på sagen! 5)indimellem glemmer jeg at hygge der kan være hyggeligt! 6) ikke spændende men nødvendigt er det besluttet- og det spændende er om den nye inspektør kan løfte energien på skolen- håbet er lysegrønt og det måtte fejres ;-)! 7) høreapparat er det nye sort!!!!!!!! 8) selvfølgelig- undercover og ekstra mange videokameraer var der! 9) den er lagt på lager og nyt spændende igang- hvorfor bryde rutinerne der!

      Slet
  3. Sikke en masse.... også mange gode ting, heldigvis.
    KH Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja netop også en masse gode ting! Og nu skinner solen- selv om det sneede imorges- og jeg sad på sofaen på terrassen lidt igår... og gik en lille runde og kiggede på havens spirer... snart skal der fjernes ukrudt derude!

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)