Gå videre til hovedindholdet

Reparation..

 
Dagen har været rooolig... langsom.. diverse brugt fodtøj er forsvundet ud af fordøren- jeg havde lagt det på en giv væk side i lokalområdet, så bunken af sager er minimeret- den slags aktivitet fordrer at man er hjemme når arvtager dukker op og det passede fint i dag. Jeg er glad for at nogen kan få gavn af vores gamle sager og det kan leve lidt længere- det er sjældent brugt op...
 
Pigerne har haft en legekammerat på besøg og manden har stået i ventekø for at få ordnet noget på sin telefon i en telebutik... det blev ikke afsluttet på en gang og der var mere end en times kø- nå han fik købt ind til aftensmaden undervejs-
 
Jeg er startet på en lydbog via DR de har ændret konceptet så man streamer det mens man hører- det betyder at hvis forbindelsen hopper så knækker filmen-  men nu er det sådan at jeg holder rigtig meget af forfatteren Herbjørg Wassmo- så selvfølgelig skal jeg høre den bog Disse Øjeblikke, den fortsætter nærmest hvor  100 år som jeg lige har hørt i bilen sluttede- og der trækkes tydelige linjer tilbage til hendes andre bøger som jeg læste de første af for 25 år siden - vildt grebet af hendes måde at skrive på- bogen her handler om hende selv- og det gør det ikke mindre gribende- der er ingen af hendes bøger jeg ikke kan anbefale! Men triologien om Tora er ikke skånekost- ..
 
¨Nå men mens jeg lukker mig inde i bogens univers med hørebøffer på, syer jeg lidt patchwork på en skjorte.. det er en reparation- en ærgerlig en for det er en næsten ny skjorte- men der er desværre flere af mine skjorter/tunikaer/bluser der bliver slidt lige på maven- slidt igennem- jeg overvejer om det er mit bæltespænde der gnider på stoffet mod skrivebordet på arbejde- mærkeligt... men så må jeg jo reparere... har kun brugt den to gange.. det tøj der går i stykker er noget af det der i forvejen er vasket slidt ved indkøb- så mon det bare ikke kan klare brug og lidt påvirkning?
 
Lige nu har jeg liget gået en kold tur i skumringen- i vores bryggers/entre står adventsstagen som jeg fik af min søster svigerfar- mon ikke den skal pyntes med lidt gran inden det bliver næste søndag- jeg tror det... og på onsdag er der julehygge i 1. kl- jeg har lovet at medbringe en klump brunkagedej... det skal frembringes i indeværende weekend- har overvejet hvor et par ruller færdigdej kan købes... der er kun pebernødde krydderi i skuffen...
 
Om lidt skal der laves burgere- kødet er formet og bollerne skal blot varmes..og så noget salat til.. det er november - og jeg kan mærke at vi ikke har behov for ret meget udgående aktivitet- godt at her er varmt og lunt og trygge rammer...
 
 
I aftes så manden og jeg først Notting Hill- hyggeligt og romatisk
 og så slog vi over på den her film- øj øj- den kunne jeg ikke holde ud at se færdig- for filan hvor er det godt at Obama arbejder for en forbedring af de sociale vilkår i USA- og jeg lå vågen i aftes og var glad for vores gode liv.

Kommentarer

  1. Det lyder som dejlige weekend-sysler ♥.
    Jeg er også så glad og taknemmelig over det liv, vi har. Jeg håber, at vi alle vil rykke sammen, så vores samfund også fremadrettet kan og vil tage vare på de, der har svære vilkår. Asbjørn så filmen. Jeg så den sidste halvdel med et halvt øje. Den var rørende. Det endte heldigvis alt sammen godt, så du skulle næsten have set den færdig :-).

    SvarSlet
  2. Hyggelige sysler - bortset fra ventetiden med telefonen. Det er lige gået op for mig at første søndag i advent er lige om hjørnet. Det må jeg hellere få styr på.

    SvarSlet
  3. Det er godt, at jeres flytning er overstået, så I kan sidde indendørs og hygge. Mærkeligt med de der bluser? Men god ide med patchwork.

    SvarSlet
  4. Ja filmen - jeg så den færdig - dejlig film, som fik mig til endnu engang at skønne på vores dejlige lille land og vores beskyttede tilværelse her ;-) - og Herbjørg Wassmo - hendes stærke kvindebillede fanger mig så meget, så jeg bliver helt forskrækket ( på min mands vegne) ;-)))

    SvarSlet
  5. Lyder som nogle rigtig hyggelige timer :-)
    Vi skal huske at nyde, at det bliver tidligt mørkt - og nyde det på en måde så vi ikke stresser, men lige præcis husker at tænde lys og nyde vi er til, og nyde hinanden :-)
    Glæder mig til at se din adventskrans færdig - hvis du sender et billede?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)