Gå videre til hovedindholdet

Håber det bliver godt..

Når jeg går igang med et strikketøj og strikkefastheden ikke passer... Ja i det her tilfælde tror jeg at str 3 mdr kommer til at passe Pernille på 6 år, men jeg har ikke gennemregnet det hele og lige nu kan jeg se at jeg nok ikke skal tage flere masker ind i kroppen... Men mon ikke det går..  Opskriften på den fine pigetrøje er fra stof2000 s gratis opskrifter, den ligger under det garn der hedder kreta.. Men jeg har brugt garnudsalgs  recycle cotton, lavet af gamle klude... Og så strikker jeg med to tråde, og det bliver super blødt... Godt til Pernille som ikke kan lide uld...

Iøvrigt så har jeg syet mig en ny strikketaske... Igen efter unikarinas diy... Bare lavet lidt længere og med lynlåsen lagt ind imellem lagene... 

Og så bliver det rigtig godt at jeg lige om lidt ( som i overmorgen) skal på webstrik
strikkefestival i Maribo... Med en bunke snakkede og strikkende kvinder..det er 5. Gang jeg er med.. Og jeg glæder mig.. Og Maribo har jeg heller aldrig set før... glæder mig- meget..



Kommentarer

  1. Rigtig god fornøjelse i Maribo. Jeg tror i øvrigt at trøjen bliver rigtig fin! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak Liv- har lige prøvet på Pernille og livvidden passer stadig :-)

      Slet
  2. Det ser meget fint ud - både trøje og taske! Rigtig god weekend i Maribo! Håber, du virkelig får hygget igennem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christunte- batterierne trænger til opladning...

      Slet
  3. Åh, det med strikkefastheden har jeg bare ikke luret. Selvom jeg laver en test først er det ligesom om det ikke altid sidder i skabet alligevel. Hmm... Måske man skulle overveje et kursus. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg gik denne gang matematisk til værks og i det her tilfælde målte min prøve på 10 cm 12 masker og den skulle havde været 18 masker... så tog jeg maskeantallet i den rigtige størrelse opskrift og dividerede med 18 og gangede op med 12- og det blev nogenlunde den midste str- opskrift.. så håber det ender godt ;-) andre gange skifter jeg bare pindestørrelse så det passer- men her var det jo alt for meget .. men et kursus kunne være hyggeligt :-)

      Slet
  4. Synes du er sej - det bliver da rigtig godt. Og superfin strikketaske :-)
    Rigtig god tur til Maribo - håber det bliver en skøn weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg krydser så meget fingre for at jeg kan ligge hverdagens skærmydsler og arbejdet fra mig- har trods alt 5 timer i tog frem og tilbage til det :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)