Gå videre til hovedindholdet

Morfar...

Igår fyldte min far 75 år. Det foregik stille og roligt m rundstykker kl. godt 10 og smørrebrød til frokost. Min søster og svoger og pigerne og jeg havde mulighed for at komme forbi. Solen skinnede og tempoet nede i gear. Måske holder de lidt mere gæstebud senere, men helbredet er vist ikke til de store fester. Men igår hjalp han pigerne med at tilpasse cyklerne til de længere ben og der blev kørt ræs på de befæstigede arealer som der er en god del af hos mine forældre, som vi nu kun bor 20 km fra.
Siden 1987 har jeg ikke boet i kaffeafstand, det er luksus at komme til det nu hvor jeg synes at pigerne helst skal nå at lære mine forældre bedre at kende.

Så fotoet her er faktisk meget godt da det også minder om hvordan min far altid har hjulpet min søster og jeg.  

Kommentarer

  1. Stort tillykke med din far :-) håber i havde en rigtig dejlig dag alle sammen.

    Det er luksus at komme så tæt på igen, og skynd dig at nyde det i fulde drag. En kop kaffe og en sludder er aldrig at foragte - det værste er dog (synes jeg) at hverdagens pligter ofte har det med at stjæle tiden til de små hyggebesøg.

    SvarSlet
  2. Tillykke med din far! Og hvor er det FEDT at i nu bor så kort fra hinanden, så i kan ses meget oftere og på mere dagligdags niveau. Skønt : )

    SvarSlet
  3. Tak skal I have, ja det er rart at kunne køre hjem igen ;-) selv om det er hyggeligt....

    SvarSlet
  4. Et stort tillykke med din far. Kan godt forstå at du nyder at være kommet hjem igen. Vi har haft meget stor glæde af at have vores forældre lige i nærheden.

    SvarSlet
  5. Tak Gitte, alle vores bedsteforældre er godt slidt og ikke superfriske desværre, så derfor har de sjældent taget turen til sjælland førhen så det håber jeg vi har ændret på ved at flytte. Det er i hvertfald vigtigt for mig at de er en del af mine pigers liv.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)