Gå videre til hovedindholdet

Tidlig morgen

Josefine kravlede ind i min seng i nat, inden kl. 2, for da var jeg oppe at tisse, og da havde hun vækket mig mange gange. Jeg gik heldigvis i seng halv ti igår så det hjælper lidt på det. Lige nu er her stille, morgenmaden er klar og jeg har nogle papirer jeg gerne vil læse inden pigerne vågner og jeg nyder solopgangen og kanden med de fine tulipaner på bordet..og at her dufter af kaffe og nytrykt avis... Jeg får en ny kollega idag og der er velkomst kl. 9, så der er ingen grund til panik mht urets gang.. Eller der bliver der nu nok i den sidste ende alligevel, køen ind mod København hænger altid som en sort sky ifht tidsforbruget...
Dagen idag bliver lang, noget skal være færdigt inden fyraften men manden kommer hjem så piger og mad hænger ikke på mig.
Igår var jeg til et fyraftensorienteringsmøde og løb på en der var gammel ven med en tidligere kollega, hvorfor var det lige at det gav et boost energi? Jeg har i meget lang tid valgt alle de spændende temamøder med ny viden fra, fordi jeg bare ikke kan nå det i hverdagen. Men det giver altså lyst til at arbejde med tingene på en ny måde og alt bliver ikke bare som det plejer og netværket giver den slags også lige en hånd. Apropos så har jeg 9 års jubilæum i mit nuværende job idag... Tænker umiddelbart på hende der i en dansk film der siger: 7 år Niels, 7 år, så kan man noget.... Hav en god fredag...

Kommentarer

  1. Tillykke med de 9 år - tror nu også du kan noget! : )
    Og hurra for ny energi, tid til fordybelse, netværk og snarlig weekend!
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. jep hurra- især for solskin på en fredag der hurtigt var forbi :-)

      Slet
  2. Tillykke med dit jubilæum:-) i 2011 fejrede jeg 10 års jubilæum på mit arbejde....synes det er dejligt at man efter at have været et sted i så mange år, stadig er glad for at gå på arbejdet og synes det er spændende. God weekend.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina! Ja det er dejligt- men også mærkeligt at jeg grundet forskellige omstændigheder lige pludselig er en af dem med længst ansættelse i afdelingen- hvem skal man så spørge om hjælp??? :-O

      Slet
  3. Der er ikke noget som en morgenstund med en kop kaffe, og ro til at komme til sig selv inden familien vågner og det går løs. Og så med det skønne vejr i dag, må det have været en rigtig dejlig solopgang.
    Tillykke med dit jubilæum - og god weekend.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Line- jeg nyder simpelthen roen og tiden alene om morgenen- håber ungerne sover længe :-) også idag!

      Slet
  4. Tillykke med de 9 år :-) og tænker videre på filmen, hvad er det så man kan efter 9 år ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ketty- NOGET- man kan noget- men hvad???? Var det ikke Sofie Gråbøl der sagde det i den film med ham køkken niels med adoptivbarnet og hende med den italienske kæreste der var sammen med kosmetologen...kan ikke huske navne længere.. men vi er et par piger der dengang jokede med det der udtryk: 7 år- så kan man noget- med den underforståethed at der var tvivl om hvad det så kunne bruges til :-)

      Slet
  5. Tillykke med dit 9 års jubilæum jeg er også sikker på at du kan rigtig meget. Kender dog det der med at komme på kursus eller foredrag der giver et boost. Rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe- ja det er bare så skønt at komme ud af rutinen og lige se lidt andet man kan tage med hjem til sine kollegaer:-)

      Slet
  6. Åh kaffelykke og morgenstilhed. Ahh ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Emilie- det vil jeg gerne have noget mere af..... Ahh- så nu er her igen stille og kaffen brygger og jeg håber huset holder sig stille en rum tid endnu...

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)