Gå videre til hovedindholdet

inspiration fra blogland igen!

Jeg faldt lige over noget strik i det mønster der kaldes Perlegrus... Det er smukt og jeg vil gerne prøve det en dag...

Se bare her hvor fint Strikkeheksen har lavet det:


Hun har også været så sød at beskrive hvordan det strikkes...
Det tillader jeg mig at citere her (blot så jeg kan huske det den dag jeg skal bruge det.

"Du skal bruge tre forskellige farver. Lad os sige, du vælger grå, blå og turkis :-)

Du strikker kun med 1 farve på hver p. 

Start med grå, som vi kalder farve A, bundfarven. 
Slå et lige antal masker op. 
Tag 1 m løs af med garnet foran arbejdet, strik 1 ret, forsæt p ud. 
Skift til farve B (turkis). Tag 1 m løs af med garnet bagved arbejdet, strik 1 v, fortsæt p. ud.
Skift til farve C (blå). Tag 1 m løs af med garnet foran arbejdet, strik 1 r, fortsæt p. ud.
Tilbage til farve A (grå). Tag 1 m løs af med garnet bagved arbejdet, strik 1 v, fortsæt p. ud.
Skift til farve B (turkis). Tag 1 m løs af med garnet foran arbejdet, strik 1 r, fortsæt p. ud.
Skift til farve C (blå). Tag 1 m løs af med garnet bagved arbejdet, strik 1 v, fortsæt p. ud.
Fortsæt på denne måde. 

TIP: Læg mærke til, at du kan se, hvilken farve, du skal bruge på næste pind, ved at se hvilke farver, du har på pinden. Den næste pind skal strikkes med den farve, der ikke er på pinden."


Det er bare herligt at man kan finde så megen hjælp på internettet... hvor blev du sidst inspireret?

Kommentarer

  1. Det er et fantastisk flot mønster. Tror nok Annette D. har lavet en hel trøje strikket på den måde... har lavet et par strikkeprøver, men min koncentrationsevne var ikke høj nok til at få så flot et resultat ;-)

    Hvor jeg sidst blev inspireret? Det sker hele tiden og så igen, men jeg tror jeg er nødt til at strikke et par huer "Moon" lige som Liselotte har strikket på "Slagt en hellig ko", de er så fine, og når jeg er færdig med mit nuværende tørklæde, så tror jeg der er rester nok til en lækker brændt orange hue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også det er hos Tøndering Strikkeheksen har lært teknikken- men ud af kommentarerne ser det ud som om det er et gammelt mønster- som så findes i mange variationer- der er den med copyright igen.-) Men herligt at dele noget så fint ud til os andre også:-) Jeg må prøve at lave en strikkeprøve- men det med koncentrationen eller heller ikke mig:-)
      Jeg så godt Liselottes huer- men er vist mere til den hun hæklede fornylig.. og med dit strikketempo er jeg sikker på vi snart ser dig med Moon på.-)

      Slet
  2. Så lækkert - tak fordi du deler videre. Det skal OGSÅ prøves en dag! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Liv- det er da det det skal... men hvornår .-)

      Slet
  3. Det er nemlig vildt flot! Annette Danielsen kalder det 'nyregrus'. Fnis.
    Jeg bliver også inspireret af andre. Og på Ravelry. Og af mine nevøer og niecers ideer. Det er ret sjovt, når man kan omsætte det i praksis!

    SvarSlet
  4. Hver dag og hele tiden...
    Før jeg opdagede blogland levede jeg et stille og roligt liv med mine kreaprojekter. Men det er slut nu... Jeg bliver jo inspireret og inspireret og inspireret og vil jo helt prøve det hele...og helt på éen gang... :)

    Super flot strik :)

    -Linette

    SvarSlet
  5. Det er sådan et smukt mønster, ingen tvivl om det!

    SvarSlet
  6. Wow - det er godt nok flot strikket.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)